علی لاریجانی به مراتب مدیری قوی‌تری و سیاستمدار تر از عارف است
پایگاه خبری - تحلیلی
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
علی لاریجانی به مراتب مدیری قوی‌تری و سیاستمدار تر از عارف است
حسن روحانی نیز به رای امیدی‌ها چشم امید بسته است. حسن روحانی امید دارد به واسطه حضور امیدی‌ها و اصول‌گرایان طرفدار دولت در مجلس، این سه وزیر پیشنهادی بتوانند با رای اعتماد بالا راهی وزارت‌خانه متبوع خود شوند.

به گزارش نامه نیوز، سه شنبه آزمونی دوباره برای اعضای فراکسیون امید است. رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی روحانی برای سه وزارت‌خانه ورزش، ارشاد و آموزش و پرورش باعث شده است تا همه نگاه‌ها به سمت مجلس و فراکسیون امید بچرخد. بسیاری از کسانی که در اسفند 94 به این نمایندگان رای دادند چشم امید به سه شنبه‌ای دارند که قرار است وزرای جدید دولت از مجلس تازه رای اعتماد بگیرند.

فراکسیون امید می‌تواند در این روز بعد از یک انفعال چند ماه می‌تواند یک پیروزی بزرگ را برای خود رقم بزند.

بسیاری از اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت انفعال فراکسیون امید از آغاز مجلس دهم به خاطر ضعف عارف در مدیریت این جریان است. بنا بر نظر ناظران سیاسی عارف نتوانسته است به خوبی امیدی‌ها را مدیریت کند ثو این عدم مدیریت باعث شده است فراکسیون امید نتواند نقش تاثیرگذاری در فضای پارلمان ایران بگذارد.

این روزها بسیاری از اصلاح‌طلبان به نتیجه‌ای که هاشمی و روحانی بعد از تشکیل مجلس دهم به آن رسیده‌بودند رسیده‌اند. آنها هم فهمیده‌اند علی لاریجانی به مراتب مدیری قوی‌تری و سیاستمدار تر از عارف است. سکوت عارف باعث شده است، تا بسیاری از رای دهندگان به لیست امید از رفتار نفر اول مردم تهران ناامید شوند.

برخلاف عارف، لاریجانی همچنان مانند دو مجلس قبلی با قدرت در حال اداره مجلس است. او توانسته‌ است تندروهای مجلس دهم را به خوبی مدیریت کند و اجازه ندهد آنها عنان کار را به دست بگیرند.

به نظر می‌رسد امروز اصلباح‌طلبان از اینکه لاریجانی به ریاست قوه مقننه تکیه زده است خوشحال هستند. آنها بر این باور هستند که اگر عارف در راس قدرت بود الان پارلمان همچون گذشته نقش منتقد دولت را بازی می‌کرد.

عارف در سه شنبه رای اعتماد می‌تواند چهره سیاسی خود را احیا کند اما اگر قرار باشد یکی از این سه وزیر یا دو یا هر سه آنها نتوانند از مجلس رای اعتماد بگیرند آنگاه باید گفت که فراکسیون امید به مدیریت عارف، هیچ نقش مثبتی در پارلمان دهم ندارند و بیشتر نقش تماشاچیان بازی اصول‌گرایان را دارند.

در کنار مردم، حسن روحانی نیز به رای امیدی‌ها چشم امید بسته است. حسن روحانی امید دارد به واسطه حضور امیدی‌ها و اصول‌گرایان طرفدار دولت در مجلس، این سه وزیر پیشنهادی بتوانند با رای اعتماد بالا راهی وزارت‌خانه متبوع خود شوند.

حالا زمان آن رسیده است که اعضای این فراکسیون قدرت خود را در مجلس نشان دهند. بر اساس نظر تحلیل‌گران رییس جمهور گزینه‌های مطلوبی را به مجلس معرفی کرده است و این انتظار از مجلس دهم می‌رود که به این وزرای پیشنهادی را بدهند.

فراکسیون امید اگر بتواند از این آزمون سربلند بیرون بیاید و هر سه وزیر با رای بالا از مجلس بیرون بیایند، می‌تواند تلخی‌های گذشته را از ذهن‌ها پاک کند.

فصل تغییر در دولت روحانی به نظر می‌رسد آغاز فصل اعتماد به فراکسیون امید است و باید دید که امیدی‌ها می‌توانند این اعتماد را ایجاد کنند یا خیر؟

منبع:پایگاه تحلیلی خبری نامه نبوز



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

برچسب‌ها:
 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کرج آنلاین و آدرس karajonline.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.